De dag na de camino

16 april 2019 - Porto, Portugal

Veel te vroeg op het busstation! (2 uur!) Tsja,  je zal maar te laat komen hahaha. Gelukkig is er een koffie tentje aan de overkant van het bus station.  Met een behoorlijk chagerijnige chauffeur ben ik naar Porto vervoerd. Alsa krijgt hier nog wel van te horen 😉. Een rit van 4 uur en niets mogen eten!! In de bus met een vrouw uit Canada gesproken. Zij had de camino Frances gelopen en was al 2 maanden van huis. Nu was ze onderweg naar Lissabon en dan verder naar Barcelona met de bus.  Geweldig!!

Ik val een beetje in een gat lijkt het wel. Ik mis de camino. Loop nu in een stad waar iedereen afstandelijk is en langs elkaar heen loopt. Ook de pelgrims die ik hier tegen kom zijn anders lijkt wel. Porto is mooi, maar erg druk. Ik drink een wijntje bij de Ponte Luis I en eet iets vlakbij mijn hotel. Heerlijk om even alleen in een kamer te liggen zonder pelgrims. En in mijn blote kont naar de badkamer te kunnen lopen hihi. Morgen ochtend heb ik een shuttle geregeld om naar het vliegveld te komen.  Geen gezoek in ieder geval , en op tijd om in te checken. Terug in het dagelijkse ritme, of was de camino nu eigenlijk het dagelijkse ritme....?! Zoals het leven eigenlijk zou kunnen zijn.  Leuk om te zien dat veel mensen mijn blog hebben gevolgd. Voor mij is het ook een soort dagboekje geworden. Ik heb natuurlijk niet al mijn belevenissen op kunnen schrijven maar heb wel mijn best gedaan om jullie een indruk te geven. Ik gun ieder in zijn leven zo'n mooie belevenis toe. Heb je tijd of wil je er tijd voor maken,  loop de camino. Welke dan ook. Het zal je leven verrijken. Liefs Miranda ❤

1. Melanie Hall:
    Heel gaaf Miran. Dat er maar vele meer mogen volgen. Geniet nog ff lekker. Xx
  2. Silvia:
    Super mooi! ❤️
  3. Blinkhof:
    17 april 2019
    Ja het echte leven is anders dan het camino leven ik hoor het al toch een mooie belevenis en ik vond je stukjes erg leuk om te lezen goeiec vlucht morgen en tot snel 💋💋
  4. Carla Dekker:
    17 april 2019
    Fantastisch! Je hebt wel iets in mij los gemaakt met je verhalen. Lijkt me geweldig om mee te maken. Wie weet.... goede terug vlucht en spreek je later. X
  5. Claartje stam:
    17 april 2019
    Goede vlucht ik geb genoten van je verhalen heel goed gedaan en thuis uitrusten lieve groeten van claartje
  6. Lily Liethof:
    17 april 2019
    Ik heb genoten van je reis verslag en alle mooie foto’s en filmpjes, ik vind je een CHAMP!!🎉👍🏻👊🏻😘
  7. Cora:
    17 april 2019
    Goeie vlucht terug. Het was geweldig om je avontuur te volgen. Je heb een geweldige prestatie neer gezet. Nu.... lekker naar huis en nagenieten van dit geweldige avontuur. Het camino leven kan niemand je meer af nemen!
    Groetjes van ons❤️
  8. Paula:
    17 april 2019
    Ik denk dat ik het ook ga doen over een tijdje. Klinkt zo leuk! Bedankt voor je leuke verslagen! 😘
  9. Tineke sweeren:
    17 april 2019
    Goede vlucht. En ik heb genoten van je verhalen. Erg leuk om te volgen.
  10. Corry:
    17 april 2019
    Ik ben blij dat ik je heb mogen volgen tijdens deze fantastische tocht,genoten van elk verslag wat je schreef.veilige terug reis 😘