Etappe 1 Valença naar O Porinno

10 april 2019 - O Porriño, Spanje

Na 10 uur, ja 10 uur!! slapen werd ik vanmorgen wakker. Een heerlijk bed in een simpele residence. Maar voor mij prima hoor ;). Door een poort in het oude Valença kwam ik op de camino. Via een brug,  erg hoog!!! Liep ik Portugal uit en Spanje in. De plaats Tui. Langs de route was een mooie kathedraal welke ik even bezocht heb. Toen een desayuno (ontbijt) genomen en vervolgde daarna mijn tocht verder. Ik kwam pelgrims tegen die op een gegeven moment een andere kant op liepen dan dat de pijl aangaf. Ik heb gelukkig de pijl gevolgd en liep eerst langs een weg en bij een afslag vervolgde de weg zich door een betoverend stuk bos. Geweldig!! Daar ontmoette ik de Italiaanse Anna en we raakten aan de praat. We dronken samen bij een café koffie. Een meisje was omringd door mensen en ik hoorde dat ze veel blaren had. Ik heb haar een stuk van mijn wandel wol gegeven. Ik hoop dat het de pijn verlicht  heeft. Anna en ik besloten dat we de weg samen zouden lopen. Het klikte tussen ons.  Bijna waren we verkeerd gelopen maar daar kwam in ene een auto aan met een man en een vrouw. De vrouw wees ons de goede weg, het waren mensen die langs de route rijden om hun herberg en restaurant aan te prijzen. Was dit Jacobus die van bovenaf zijn werk deed?Ik heb toen maar gelijk een bed gereserveerd haha. Aangekomen in O Porinno zijn we naar het restaurant gelopen en hebben daar een pelgrimsmenu gegeten. Heerlijk! Voor 8 euro,  3 gangen plus een fles wijn,  geweldig toch! Heel toevallig (niet dus ;) ) stond die jongen die we s middags tegen kwamen in het restaurant en zei dat hij ons wel weg wilde brengen naar de herberg wanneer we klaar waren met eten. Nou, dat was top natuurlijk! Anna had al een hotel geboekt dus die bleef achter en ik ben netjes afgezet voor de deur van de herberg.  Super! Toen lekker douchen en de beentjes omhoog!

1. Miranda AdC:
    10 april 2019
    Het klinkt allemaal super! Fijn om je verhaal te lezen en dat je er zo van geniet! Succes morgen!
  2. Mike baltus:
    10 april 2019
    Elke dag is weer een verandering mop geniet er lekker van love you xxxxxxx
  3. Hetty Koster:
    10 april 2019
    Leuk je zo te volgen Miranda.
  4. Silvia:
    10 april 2019
    Heel leuk om dit te lezen en de foto’s te zien van je avontuur! Geniet en succes weer morgen xxx
  5. Maaike:
    Wauw!! Mooi hè hoe dingen zo ontstaan! Wie weet wat morgen brengt ❤️
  6. Blinkhof:
    10 april 2019
    Super miranda wij zitten aan de koffie bij cock en susan we vinden dat je er moe uit ziet geniet met volle teugen succes van de winter wandel groep 💋💋🍷
  7. Huub Kloppenburg:
    Wat prachtig allemaal.......ENJOY.....!

"Where do you come from?"
  8. Kim:
    10 april 2019
    De eerste is gezet en wat heb je al veel meegemaakt. En ik zei het toch; jij maakt zo contact met andere mensen 😊
    Vind het erg leuk om te lezen kijk nu al uit naar je verhaal van morgen. Slaap lekker en veel plezier morgen 😘
  9. Carla Dekker:
    10 april 2019
    Oh wat geniet ik met je mee Miran! Prachtige tocht zeg. Mooie natuur en je ontmoet natuurlijk verschillende mensen onderweg, ieder met z'n eigen verhaal. Succes! X
  10. Melanie Hall:
    Leuk miran. Fijne dag voor morgen. Keep enjoying Xx
  11. Corry:
    10 april 2019
    Wat een geweldig begin van deze pracht tocht,geniet 😘en voor morgen alvast een hele mooie tocht xx
  12. Christa:
    11 april 2019
    Geweldig dat je dit doet. Heb er nu ook zin in.
  13. Miranda:
    Wat een leuke een lieve reacties. Thanxxx wordt vervolgd 😁🚶‍♀️
  14. Helen Rook:
    11 april 2019
    Fijn dat je zo geniet van je mooie reis. Voor vandaag weer heel veel succes. 💪🏻😘