Walk of Wisdom dag 3- Dierendag!

26 september 2020 - Gennep, Nederland

Lekker geslapen in mijn riante bed 🤩. Na een prima ontbijt om 10.00 op pad. De route heb ik vandaag zelf uitgezocht omdat ik niet in het Reichswald wil lopen gezien de Duitsers een beetje streng zijn voor mensen die uit mijn regio komen.  Een slaapplek in Kranenburg zat er dus niet in helaas. Wel heb ik net over de grens bij boshut de Merlijn een bakje thee gedronken. Mondkap op wanneer je naar binnen loopt, aan tafel mag hij weer af

Ik moet zeggen,  deze alternatieve route is geweldig. Heb in een kapelletje 2 kaarsjes gebrand voor mijn mams en paps ❤ en weer veel mooie vergezichten en landschappen 😍.

Waarom de titel? Nou .... omdat ik tijdens de route niet veel mensen heb gesproken, maar wel dieren hahaha. Ik liep langs veel weilanden met koeien die een stukje met mij opliepen en af en toe begonnen te loeien. Ik ben me wel kapot geschrokken toen ik dacht dat er stieren stonden waar geen hek voor stond.  Hilarisch, ik met mijn camera ingezoomd en zag dat er gewoon een afrastering was 😅🙄. En achteraf waren het helemaal geen stieren haha😂🙈. Behalve koeien, heb ik paarden, varkens, schapen, vogeltjes, roofvogels, geiten, honden en katten gezien.

Na mijn lunch bij de Diepen rustig doorgelopen naar centrum Milsbeek. Bij mijn slaapplaats ben ik na 16.00 welkom dus had ik tijd om daar een oorlogs begraafplaats te bezoeken, indrukwekkend.

Er is ook kermis in het dorp, gezellig! Bij het dorpscafe heb ik een paar biertjes gedronken... Ik raakte aan de praat met 2  oude!!!! mannen, die mij tot 2x toe trakteerde op een drankje. Het waren leuke gesprekken. 😁

Toen door naar mijn slaapplek,  daar werd ik zo lief ontvangen! Thee met een stukje vlaai en een goed gesprek met een veel babbelende gastvrouw 😉. Ze is schilderes en overal in huis hangen haar schilderijen. Buiten liggen allemaal bijzondere stenen uit Zwitserland waar ze vaak kwam.  En in de huiskamer staat een mooie herinneringsboom van doorzichtige lamellen 😍.  Bizar dat ik slaapadressen uitgezocht heb die zo goed bij mij passen.

Op de geleende fiets ben ik een hapje gaan eten en was net voor de regenbui weer terug.  Op het overdekte terras met een gezellig vuurtje nog een wijntje gedronken met mijn veel babbelende!!! gastvrouw 😂

Nu lekker fris gedoucht lig in mijn bedje en luister naar de regen. Ik hoop écht dat het morgenochtend gestopt is. 🙏. Heb een lange wandeling voor de boeg morgen 😊.

Mijn wijsheid van vandaag: luister en jij zal ook gehoord worden..

1. Marion de geus:
    26 september 2020
    Heerlijk om je verhalen te lezen Miran.
    Hoe gaat het met je spierpijn?? Geen last van pijnlijke voeten. Als ik het goed begrijp!!! Valt het weer niet helemaal tegen. Hoop dat je veel wandelingen met droog weer kunt lopen.
    V
    Nou en voor morgen !!! Weer vroeg op.
    Slaap lekker.
    Gŕ Marion
  2. Miranda:
    26 september 2020
    Leuk dat je het zo leuk vind Marion 😊. Tijdens het lopen heb ik vreemd genoeg niet veel last. De pijn komt wanneer ik gezeten heb of lig. De rugzak trekt mijn rug recht. Voetjes gaan prima, wel wat vermoeid. Ook mijn linkerknie heeft wat moeite. Maar heb een knie brace om gedaan.
    Morgen 8.30 uur ontbijt. Rustig aan... het is zondag hihihi
  3. Monique Vlieland:
    26 september 2020
    Succes morgen, ik hoop dat t droog blijft.
  4. Miranda:
    Dank je!! 😁
  5. Paula:
    27 september 2020
    Leuk weer, Miranda.Fijn dat je je zo goed vermaakt. Ik vind het toch stoer dat je dit doet! Ik hoop voor je dat je morgen redelijk droog kunt lopen. Veel plezier alvast! X
  6. Miranda:
    👍😘
  7. Marian van Waard:
    27 september 2020
    Mooie reis ,mooie verhalen.
    En zo zie je maar ,dat je niet ver hoeft te gaan want Nederland is prachtig .
    Wandel ze weer .
    Ook al is het zwaar geniet ervan.
  8. Miranda:
    Thanxxx Marian!!
  9. Marian van Waard:
    Mooie tocht ,mooie verhalen
    En zo zie je maar dat het niet uitmaakt waar je loopt ,Nederland is ook prachtig ,
    Wandel ze weer en geniet
  10. Carla Dekker:
    27 september 2020
    Mooi verhaal, mooie mensen ontmoeten, Nederland is mooi. Geniet!
  11. Miranda:
    Die ik zeker Car!! 😘
  12. Mike baltus:
    27 september 2020
    Goed bezig mop ben tros op jou love you xxxxxxx ❤️ ❤️
  13. Miranda:
    Love you tooo 😘😘😘😘