Walk of Wisdom dag 5. Ontmoetingen

28 september 2020 - Nijmegen, Nederland

Onrustig geslapen in het huisje zo achteraf. Ja, ik ben een schijterd haha. Maarr.....Ik heb het toch maar gedaan!💪. Vanmorgen om 6 uur kraaide de haan, het boerenlandleven 😊. Ik heb veel moeite om op te starten, dit komt ook doordat het regent.

Om 9.15 uur op pad met regenjas aan. Geen regenbroek want dat is veel te warm. Het eerste stuk was niet mooi. Langs industrie en drukke weg. Maar dat werd wel anders. Het pad liep door de Haterse en Overasseltse vennen, wat is het daar mooi! Je waant je in Afrika 😍. Even later kwam ik bij de koorts/lapjes boom. Het verhaal hier achter is dat de dochter van rovershoofdman Walrick genezen zou zijn doordat een prediker haar kleding buiten aan een boom had gehangen...Te zien aan de hoeveelheid lapjes gebeurt het nu nog.  Vandaag voor het eerst zitten wildplassen. Op maandag is alles dicht in de kleine dorpjes. Je moet toch wat hè😂. Vandaag was het veel lopen over asfalt, heeeele lange paden! Pfff vermoeiend. Veel aan mijn ouders gedacht, lange paden lopen in de miezer. Weinig mensen op het pad dan ga je naar binnen. En kan je even voelen.

Wat lijk ik in sommige dingen op mijn moeder. Als het niet gaat hoe ik het wil 🙄. Heb het ook uitgesproken op dat verdomde moment dat mijn route blaadje niet in het plasticje ging hahaha. Heb er zo om moeten lachen op dat moment. 😂.

In het plaatsje Grave heb ik een biertje gedaan en daarna door naar het Emmausklooster waar ik vanavond slaap. Wat is het er mooi en wat een fijne atmosfeer ❤. Ik werd hartelijk ontvangen door Dore, een buitenlandse vrijwilliger. Ik heb geboekt op een pelgrimzaal. Ik lig samen met Miel op de zaal, maar ik heb daar gewoon een apart kamertje, geweldig!!om 18.00 werd er een meditatie gehouden in het kerkgedeelte. Dat was heerlijk zen😊. Toen door naar de eetzaal voor het driegangen diner. Ik zat samen met nog 3 andere pelgrims aan tafel. Gezellig gekletst over wat we allemaal gezien hadden en waarom we deze tocht lopen. Na het eten nog een bakje koffie gedronken met een man die daar voor een jaar woont. Hij komt uit beverwijk haha. Dus genoeg gespreksstof. 😁 Nu uitgeteld in m'n bedje.

Morgen een 10 km dag,  heeerlijk!

Wijsheid van de dag: stel je zelf open dan komen er onverwachtse leuke dingen op je af. ❤

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Melanie Hall:
    28 september 2020
    Wat een gave foto's zeg. Jammer van het weer.. Morgen een chill dagje dus haha. Geniet ervan en slaap lekker c
  2. Miranda:
    29 september 2020
    Gelukkig alleen in de ochtend miezer regen. Wel echt Hollands hahaha xxx
  3. Monique Vlieland:
    28 september 2020
    Jammer dat je t weer niet mee hebt, maar idd Nederland is ook mooi...(foto's)

Succes morgen
  4. Miranda:
    29 september 2020
    Alle dagen heerlijk wandelweer gehad😊. En vandaag viel het ook wel mee hoor. Alleen in de ochtend miezer regen. Dank je wel!!😁
  5. Paula:
    28 september 2020
    Zo leuk om te lezen! En weer mooie foto's! Boek je iedere avond een slaapplek voor de volgende dag? Steeds via dat Vrienden van de Fiets?
  6. Miranda:
    29 september 2020
    😊 sommige heb ik thuis al geregeld. Nee, niet steeds via vrienden op de fiets. Heb 2 luxe plekken gereserveerd. Laatst met die mooie kamer en vanavond ga ik ook wat luxer. Er zo'n veel wandelaars en fietsers dus veel is al volgeboekt.... voor woensdag en donderdag heb ik nog niets kunnen regelen, maar dat komt wel goed. 😉
  7. Marcel kloppenburg:
    29 september 2020
    Ben trots op je hoor.. Dat doe je toch maar weer ff helemaal alleen....
  8. Miranda:
    Aaah wat lief Mars ❤😘
  9. Anieta Kuyper-van diepen:
    29 september 2020
    Stoer hoor Miranda, je doet het maar ff. Nog heel veel wandel plezier.
  10. Miranda:
    Dank je wel Anieta!!😊
  11. Marian van Waard:
    30 september 2020
    Geniet van alles wat op jou pad komt .
    En bijzonder wat je dan tegenkomt.
    Het zijn nog steeds de kleine dingen die het doen.
  12. Miranda:
    30 september 2020
    Ja, inderdaad die kleine dingen. Die waardeer je des te meer tijdens zo'n tocht 😁❤
  13. Huub Kloppenburg:
    30 september 2020
    Walk of wisdom met meerderen lijkt me moeilijker.
    Krijg nu ineens het idee binnen......."Walk of fools".......ja als Kloppenburgers benne we toch een beetje crazy......toch?
  14. Miranda:
    Beetje gek is heerlijk!!! ❤🎊🤪