Etappe 4 Pontevedra - Caldas de reis

14 april 2019 - Caldas de Reis, Spanje

Geslapen in een heerlijk hostel. We waren maar met 4 dames. Dus een goede nachtrust gehad. Ik kon daar ook genieten van een ontbijtje en er stond zelfs een lunch zakje klaar. Fantastisch! Rond 9 uur vertrokken, ja, eerder gaat me niet lukken hihi. Net over de brug gelopen kwam ik er achter dat ik mijn wandelstokken vergeten was, terug gaan had ik niet veel zin in, dan maar zonder. De route was weer prachtig met af en toe een klim en kleine watervalletjes, maar het was te doen. Na een uur kwam ik de 3 Schotse mannen tegen. Gisteren hadden we elkaar niet gezien dus we waren enthousiast! Samen een kopje koffie gedronken en gesproken over de vorige dag met die helse beklimmingen. De route liep door veel kleine dorpjes en langs wijngaarden. Vandaag was wel een dag van bezinning. Het was stil en ik liep veel alleen. Wel voor en achter me pelgrims hoor en af en toe bij een pauze kwam ik bekenden tegen. Zo ook de 2 mannen uit Engeland,  ze gaven mij gedroogde pruimen en perzik, zo lief die zorgzaamheid op de camino. En er wordt niets terug verwacht. Gezamenlijk met 2 duitse dames liep ik Caldas de reis binnen. Het was een half uur daarvoor gaan regenen, het zag er wat mistroostig uit. We zijn neergestreken in een publieke alberque, kosten: 6 euro!! Maar daar krijg je niet veel voor hihi. Leuk om dat ook mee gemaakt te hebben. Grote slaapzalen met ranzige matrassen. Gezamenlijk met andere vrouwen douchen. S avonds een makkelijke maaltijd gegeten met een stukje kip patat en sla. Op weg naar de Alberque zag ik Ierse Ann en Mick zitten bij een bar en ze wenkten mij om bij ze te komen zitten. Na een glas wijn en de afspraak dat ik in de ochtend bij hun in het luxe hotel een ontbijt zou komen nuttigen namen we afscheid. Ik heb veel last van de blaar op mijn kleine teen. Ik heb het idee dat het aan het ontsteken is. Ik hoop dat het lopen goed blijft gaan.

1. Blinkhof:
    14 april 2019
    Ah ja dat hoort er allemaal bij miranda kom op meid sterk zijn goed voor jezelf zorgen je bent een top vrouw respect heb ik voor jou dikke 💋💋en geniet van de mooie momenten en iedere avond een goed gesprek en een glas🍷 succes
  2. Marion de geus:
    14 april 2019
    Hey Miranda,
    Kom op hoor, je kan het zeker.
    Doe een goede blaarpleister op je kleine teentje en goede sokken aan. Elke dag schone sokken( maar dit zal je vast wel doen natuurlijk).
    J er bent een kanjer en je kan het.
    Kus marion
  3. Paula:
    15 april 2019
    Ik vind het knap! Jammer van die rottige blaar! Het klinkt geweldig, ik denk serieus dat dit op dit moment ook heel goed voor mij zou zijn. Als je terugbent, maar eens alle ins en outs bespreken. Succes nog ff!
  4. Annemiek Pastoor-Jelierse:
    15 april 2019
    Zo leuk om mee te lezen wat je ziet en beleefd!
    Super dat je door blijft gaan met die zere teen.... Powerwoman ;-)
    zet um op...