Etappe 5 Caldas de Reis - Padron

15 april 2019 - Padrón, Spanje

Vandaag ging ik al om 8.00 op pad, ik wilde zo snel mogelijk weg uit de deprimerende alberque. Een heel klein ontbijtje gegeten, want 9 euro betalen voor een ontbijt buffet vond ik wel wat veel. Mijn kleine teen was 's nachts nog meer pijn gaan doen. Ik had er tape op geplakt en in mijn schoen deed het helemaal veel pijn. Een beetje hinkend ging ik op pad. Al snel liep ik weer in mooie bossen. Onderweg was er een pelgrim rustplek waar je drinken en wat eten uit een automaat kon  kopen. Een bekertje koffie gedronken, brrr smerig hahaha. Omdat ik slecht had ontbeten en toch wel trek had heb ik een zakje nootjes en een soort energy bar gekocht voor onderweg.  Ik kreeg steeds meer pijn en mijn tempo lag erg laag. Wat baalde ik 😪. Vele bekenden passeerden mij en vroegen of het wel ging. Vlakbij Padron kwam ik Italiaanse Anna weer tegen. Een innige omhelzing en genoeg gespreksstof na elkaar 2 dagen niet meer gezien te hebben. Ze had mij nog wel een bericht gestuurd maar die is niet aangekomen bij mij. Ik moet zeggen dat Anna mij door die laatste km's  heeft gesleept. Over een brug bij Padron zaten Ierse Ann en Mick mij bij een café op te wachten. zo lief!! Ze vertelden mij dat meerderen naar mij gevraagd hadden of ik er al was. Weer een mooi camino gevoel! De alberque waar ik verblijf is mooi en schoon. Na het douchen ben ik naar de eerste hulp post gegaan. Nou, daar kende de dokter geen Engels. Maar met hand en voet gebaren kon ik duidelijk maken wat er aan de hand was.  Ik had ondertussen mijn broer gebeld die vloeiend Spaans spreekt en die heeft verder als tolk gefungeerd, super! Met het weg halen van de tape werd er nog meer vel van mijn teen afgetrokken, au!! De dokter gaf aan dat het beter was om te stoppen. Neeeee joh,  ik ga door!! Met gaasjes en een briefje voor ontsmettingsmiddel ging ik weer weg. 'S avonds heb ik met Ann en Mick wat gedronken en heb ik mijn Padronia opgehaald. Dat is een oorkonde die je krijgt wanneer je 18 km naar Padron gelopen hebt en 3 heilige plekken in de plaats bezocht hebt. Mijn Latijnse naam is er op gezet. Ben best trots! Door de hevige pijn begin ik steeds meer te twijfelen of ik morgen wel zal gaan lopen......Eerst maar slapen.

1. Tineke sweeren:
    Oh jeh Miranda, wat sneu. Wel heel knap dat je door bent gelopen. Sterkte
  2. Inge:
    15 april 2019
    oh Miranda, dat zal idd gemeen pijn doen. ik wens je veel sterkte vandaag wat je beslissing ook zal zijn. succes
  3. Jacqueline:
    15 april 2019
    Wat vervelend zeg hopelijk gaat het vandaag wat beter . Zet hem op je kan het
  4. Astrid vegt:
    15 april 2019
    Miran, kan je geen second skin pleisters komen???
    Niet gaan opgeven hoor daar ga je spijt van krijgen. Sterkte verders 😘
  5. Melanie Hall:
    15 april 2019
    Zet em op miran voor vandaag xx
  6. Paula:
    15 april 2019
    Oh jee, dat klinkt niet best. Wat kun je toch een narigheid hebben door een blaar. Ik hoop dat je het gaat redden!!
  7. Corry:
    15 april 2019
    Jeetje kanjer,wat ben ik trots op je.voor vandaag kan ik je alleen maar heel veel suc6 wensen met wat je gaat doen vandaag. 😘
  8. Cora:
    15 april 2019
    Goed idee Marcel als tolk te nemen
    Maar kanjer het gaat je lukken
    Succes vandaag🚶🏻‍♀️
  9. Blinkhof:
    15 april 2019
    Je wilskracht gaat je erdoor jeen helpen suvces powervrouw💋💋❤
  10. Miranda:
    16 april 2019
    Bedankt voor al jullie lieve reakties!!